What to do during corona days


Liefste lezers  

Omdat velen van jullie wellicht af en toe eens een moment van vrije tijd hebben besloot ik om een lijstje te maken met wat je allemaal kan doen om de verveling tegen te gaan. Daarnaast merk ik aan mezelf nu de blok dichterbij komt ik mezelf verlies en te weinig tijd neem om te ontspannen. Ontspanning is zeer belangrijk ook al denken we vaak dat we dat niet nodig hebben.
Ook tijdens deze semi – lockdown is en blijft het belangrijk om in beweging te blijven en het sociaal contact te onderhouden. Jezelf isoleren is echt niet goed voor je mentale gezondheid.

Voor de sportievelingen  

Ben jij er net zoals mij van overtuigd dat het nu de beste periode is om te werken aan de summerbody dan raad ik je aan om aan het sporten te slaan.  

·        Lopen  
·        Wandelen  
·        Fietsen  

=> deze dingen kan je alleen doen, met het gezin of met 2 vrienden/vriendinnen. Ik probeer deze dingen te doen met mijn vriend zo zien we elkaar toch nog eens. Wel is het belangrijk om steeds voldoende afstand te houden. Voor mensen die langs de Leie wonen is het zeker een aanrader om tijdens deze mooie en warme lentedagen daar te gaan wandelen of fietsen.

·        Workout: ik raad jullie aan om te kijken naar de filmpjes van Pamela Reif en Bailey Brown. Beiden hebben korte filmpjes maar onderschat het niet. Zweten zal je doen!
 
·        Dans en zing mee op je favoriete muziek geloof me dit kan intensief zijn. Een variant hierop kan het leren van tik tok dansjes zijn.  

Voor de niet – sportievelingen

Ben jij eerder het type die zich in zijn vrije tijd niet in het zweet wil werken? Wel dan zijn deze activiteiten de beste oplossing voor jou.  

·        Skyperitieven met je vrienden je kan dit doen via messenger of via zoom. Vanaf zondag kan je ook terug afspreken met 4 familieleden, dit moeten wel steeds dezelfde mensen zijn en liefst in buitenlucht met de nodige afstand.

·        Quarantainequizen organiseren via Kahoot  

·        Netflix series bingewatchen enkele aanraders zijn:
o   Élite  
o   La Casa de papel 
o   Lucifer  
o   Toy boy  
o   Stranger things  

·        Online shoppen  

·        Gezelschapsspelletjes spelen met het gezin  

Voor de keukenprinsessen/ keukenprinsen  
·        Bananenbrood 
·        Cupcakes 
·        Havermoutkoekjes 
·        Cocktails maken  
·        Fruitsla maken  
·        Uitgebreid aperitieven met zelfgemaakte hapjes 
·        Maak zelf pizza’s met het gezin  
·        Mijn favoriete maaltijd op dit moment:  Kipblokjes met wok groentjes een lepel curry en kokosmelk.   
·        BBQ  eten  

Extra 
·        Kamer opruimen en reorganiseren
·        Je kledingkast opruimen  
·        De tuin onder handen nemen  
·        Tekenen  
·        Puzzelen  
·        Een nieuwe taal leren 


Ik hoop dat ik je via deze weg toch wat leuke ideetjes heb kunnen aanreiken om de verveling te trotseren.

Veel liefs
Delphine    


#Kleingelukske  

Vandaag was ik zeer blij dat ik nog eens heb kunnen videobellen met mijn oma en opa die nog steeds vastzitten op vakantie in Portugal. Ik was blij om te horen dat alles goed met hen gaat en ze zich nog steeds amuseren.


bibliografie 
Blijf sporten . (sd). Opgehaald van SPORZA: https://sporza.be/nl/categorie/blijf-sporten/
Denny, B. (2020, mei 06). Vanaf zondag mag gezin thuis met vier mensen afspreken en maandag winkels open: een overzicht van de exitstrategie. Opgehaald van vrt nieuws : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/24/overzicht-maatregelen/



Reacties

  1. Dag Delphine,
    Ik vind dit een zeer leuke en vooral inspirerende blog! Hoewel we ondertussen al wat meer mogen, staan er toch wel enkele dingen tussen die ik zeker eens wil proberen. Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Just me, myself and I

Neveneffect van corona op gezinnen

Vakantie in eigen land