Follow the rules


Lieve lezers
Vandaag kon ik eindelijk achter mijn zonnebril gaan in de winkel. Ik had mijn zonnebril op sterkte besteld net voor de maatregelen maar kon deze niet gaan ophalen door de lockdown.
Ik besloot om pas vandaag langs te gaan tegen om zo de eerste drukte te vermijden. Bovendien heb ik ook gebruikt gemaakt van een mondmasker om zowel mezelf als de mensen rondom mij te beschermen.

Stormloop

Afgelopen maandag 11 mei zijn de winkels voor het eerst terug open gegaan. Experts en politici vreesden voor een stormloop maar in grootsteden bleef het relatief kalm. Zo bleef het ook in Kortrijk kalm en hielden de mensen zich goed aan de maatregelen.
Toch kregen enkele winkels te maken met een stormloop. Voornamelijk Ikea, Action en Primark werden overrompeld met lange wachtrijen.
Zoals ik al in de inleiding vermelde moest ik vandaag achter mijn bril ik moet zetten in het ring shopping was het zeer kalm.
Al baarde een gesprek met de winkelbediende me wel wat zorgen. Ze vertelde me dat er nog steeds mensen zijn die niet op hun beurt wachten en alles en iedereen voorsteken en hun handen ook niet ontsmetten. Dit maakt me boos. Ik vraag me echt af of het nu werkelijk zo moeilijk is om de regels te volgen. Want als we nu met zijn allen de regels naleven is er misschien nog hoop op een leuke zomer waar je kan afspreken met vrienden, terug iets kan gaan drinken en op je gemak kan gaan winkelen zonder stress.

Tips

Vandaar dat ik nog eens een oproep wil doen aan jullie om de regels te volgen. Ik heb ook enkele kleine tips die je misschien kan hanteren:
  •        Koop lokaal!
  •         Als je ziet dat er een lange wachtrij is in de winkel ga dan terug naar huis en keer op een later tijdstip terug of indien het dringend is wacht dan je beurt af in de rij en laat voldoende plaats tussen jezelf en de ander.
  •        Maak voordien een afspraak in de winkel indien je kan.
  •        Raak alleen de producten/goederen aan die je ook wil kopen.
  •        Ontsmet je handen bij binnenkomst en draag eventueel een mondmasker. 
En vooral ga niet shoppen als het niet nodig is! 

Naar aanleiding van deze blog vond ik ook enkele citaten van de Duitse filosoof Schopenhauer die van toepassing zijn tijdens deze periode: 
"De grootste dwaasheid is het opofferen van uw gezondheid voor wat dan ook." 
"De mens is een sociaal dier doordat hij niet in staat is om de eenzaamheid, en daarin zichzelf te verdragen."

#kleingelukske

Toen ik deze morgen opstond scheen de zon in mijn kamer.

Veel Liefs 
Delphine 

Bibliografie 
A. Schopenhauer . (sd). Opgehaald van citaten.net : https://citaten.net/zoeken/citaten_van-a._schopenhauer.html
REDACTIE. (2020, mei 11). Heropening winkels: rustig op de Meir, maar overrompeling aan Action, Primark en Ikea. Opgehaald van DeMorgen : https://www.demorgen.be/nieuws/heropening-winkels-rustig-op-de-meir-maar-overrompeling-aan-action-primark-en-ikea~b0031408/
Vanrenterghem, A. (2020, april 06). Wie kan nu eigenlijk een GAS-boete krijgen voor corona-overtredingen en hoe? Nog veel vragen over systeem. Opgehaald van VRTnieuws: Heropening winkels: rustig op de Meir, maar overrompeling aan Action, Primark en Ikea


Reacties

  1. Dag Delphine, bedankt voor de tips die je meegeeft. Ik denk dat iedereen deze wel kan gebruiken. Daarbij zijn je citaten ook heel mooi gevonden en toepasselijk.
    De keren dat ik naar de winkel, bakker, apotheker, of iets in die aard ging gedurende deze quarantaine kan ik op één hand tellen. Hierdoor vind ik het nog steeds vreemd om telkens een mondmasker aan te doen. Het geeft mij een koud en afstandelijk gevoel. Wanneer je tegen iemand spreekt moet je erop letten dat het duidelijk is en wanneer je glimlacht kan men dit niet zien. Daarbij zweet het ook enorm hard doordat het steeds warmer wordt. Maar ik begrijp zeer goed dat het nodig is om onszelf en de anderen te beschermen.
    Bedankt voor je blogpost en je #kleingelukske die ook mij steeds gelukkig maakt als ik het lees.
    Groetjes, Huismus

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Just me, myself and I

Neveneffect van corona op gezinnen

Vakantie in eigen land