Het nieuwe normaal


Lieve lezertjes 
Vandaag wil ik jullie graag meenemen in mijn beleving van de versoepeling van corona maatregelen.

Gisteren ging de eerste fase van de versoepeling van de corona – maatregelen van start, fase 1A. Vanaf nu zijn er weer meer bedrijven over en het openbaar vervoer draait terug op volle toeren. Voor mijn gezin verandert er echter nog altijd niet veel. Mijn mama moest namelijk al die tijd gewoon blijven doorwerken want zij werkt op school. Ze kreeg de taak om de opvang van de kinderen te doen die naar school moesten komen omdat de ouders in de zorgsector werken.
Mijn zus die deeltijds onderwijs doet krijgt nog steeds taken die ze thuis moet maken en het kapsalon waar ze werkt is nog steeds gesloten.
Al verandert er wel het één en het ander voor mijn vriend. Hij mocht vanaf gisteren terug starten met werken in de autogarage van Land Rover. Hij belde me gisteren om te vertellen hoe zijn dag was geweest en wist me te vertellen dat de maatregelen goed werden opgevolgd. Hij draagt nu een mondmasker en handschoenen om te werken en auto’s worden ook gedesinfecteerd.

Mondmaskers maken

Omdat het dragen van mondmaskers in de toekomst heel belangrijk zal worden hadden mijn mama en zus het idee om onze mondmaskers zelf te maken. We doken de kelder in en haalden samen de oude naaimachine van mama boven en gebruikten resten stof en stukken kleren die we niet meer droegen.

Ironisch genoeg noemt mijn mama haar naaimachine “corona”, je zou bijna denken dat dit een teken is dat we aan het naaien moesten slaan.



Aan het begin dachten we dat het maken van een mondmasker “peace of cake” zou zijn zoals men dat wel eens zegt maar niets is minder waar. We gebruikten de officiële site aangeraden door experts om de patronen uit te printen en het stappenplan te volgen. Het eerste mondmasker werd een volledige mislukking maar na veel geduld en enkele pogingen zijn we toch tevreden van ons resultaat en kunnen we in de toekomst veilig op straat komen zonder anderen in gevaar te brengen.
Ik zeg nu wel we kunnen tevreden zijn van “ons” resultaat maar om eerlijk te zijn was mijn bijdrage eerder beperkt. Omdat ik momenteel veel schoolwerk heb kon ik niet volledig mijn eigen mondmasker maken daarom dat ik mijn zus en mama wat heb geholpen met het vinden van de juiste site en het aan de praat krijgen van de naaimachine. Zij deden dan het praktische gedeelte. Je zou het teamwork kunnen noemen.

Willen jullie net zoals ik een hip mondmasker ga dan snel naar:  https://maakjemondmasker.be/

#Kleingelukske

Ik ben deze dag dankbaar voor de mooie zonsondergang van deze avond.


Veel liefs
Delphine

Reacties

  1. Dag Delphine

    Mooie post! De mondmaskers die je maakte zien er leuk en goed gelukt uit. Hopelijk zal het snel nog meer gaan versoepelen de maatregelen.
    Ik kijk uit naar meer.

    Groetjes
    Margaux

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Margaux
      Fijn om te horen dat je de mondmaskers goed gelukt vindt!
      Groetjes Delphine

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Just me, myself and I

Neveneffect van corona op gezinnen

Vakantie in eigen land