Vakantie in eigen land

Liefste lezers 
Aangezien de kans groot is dat reizen naar verre bestemmingen of überhaupt reizen naar het buitenland zal verboden worden deze zomer wil ik jullie vandaag graag enkele prachtige reisbestemmingen in eigen land laten zien. Laat ons nu eerlijk zijn aanvankelijk zou je denken blughh een vakantie in eigen land, maar denk eens terug aan je grootouders en overgrootouders zij waren vaak niet anders gewend. Ik herinner me nog dat mijn overgrootmoeder me vertelde dat zij iedere zomer een weekje naar zee gingen dat was dan “udder groot verlof” zoals ze het zelf zei.

In de volgende opsomming staan er enkele leuke bestemmingen voor een daguitstap of een meerdaagse trip.

Verborgen parel 1: Hallerbos

Het Hallerbos ook wel het blauwe bos genoemd is terug te vinden iets ten zuiden van Brussel. Het heeft zijn naam te danken omdat de grond bedekt is met miljoenen paarse boshyacinten, een waar bloementapijt. Je kan er een heel mooie wandeling maken en wie weet spot je wel een konijntje of een hert.

Verborgen parel 2: de Lommelse Sahara

In het noorden van ons land vind je een miniatuurwoestijn. Het is een grote zandvlakte met helderblauwe meertjes. De Sahara is omringd door naald – en loofbossen.
Leuk weetje: er werden ook al enkele Vlaamse films en tv – series opgenomen.




Verborgen parel 3: Cable Car Cabin in Namen

Dit is niet echt iets om een volledige daguitstap aan te spenderen maar in Namen staat er op de binnenplaats van een voormalig industriegebouw een Zwitsers skiliftje dat boven een terras bengelt. Deze liften werden vroeger gebruikt om naar een citadel van de stad te gaan. Er schiet nu nog maar één liftje over en dit komt omdat de rest verwoest is door een brand.
Adres: Place du Chanoine Descamps 6, Namen, Namen



Verborgen parel 4: Ardennen

De Ardennen kennen heel wat leuke trekpleisters. Zelf ben ik al in Durbuy, Dinant, Luxemburg,Spa, Stavelot en Malmedy geweest. Daarnaast heb ik ook nog enkele andere plaatsen bezocht want vroeger ging ik iedere kerstvakantie mee op reis naar de Ardennen met mijn grootouders. Zij hebben een mobilhome. De foto die je hier zit is van afgelopen herfst in Malmedy toen ik daar was met de familie.




Ik hoop dat jullie net zoals mij getriggerd zijn om ook eens naar deze plekken te gaan!

#kleingelukske

Na het studeren besloot ik om nog eens vlug een klein fietstochtje te maken om de dag mooi af te sluiten.

Veel liefs
Delphine

Bibliografie

Acht verborgen plekjes in België. (sd). Opgehaald van wereldreizigersclub: https://www.wereldreis.net/landeninfo/europa/belgie/verborgen-plekjes-in-belgie/

vwh. (2018, april 16). België heeft veel charmante plekjes. Je moet ze alleen kunnen vinden . Opgehaald van nieuwsblad: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180412_03459079


Reacties

  1. Hallo Delphine!

    Dit vond ik echt leuk om te lezen! Ik had nog nooit gehoord over de Lommelse Sahara. Misschien zal ik deze zomer er eens naar toe gaan ;)!

    Groetjes,
    Ouidad

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Just me, myself and I

Neveneffect van corona op gezinnen